Featured

Pinopresura- czyli jak wyleczyć gwoździem.

Kiedy twój fizjoterapeuta sięga po gwoździe to wiedz że coś się dzieje 😉

A tak na poważnie dzisiejszy wpis postanowiłem poświęcić metodzie która ostatnimi czasy zawładnęła sercem wielu spośród terapeutów w tym także i moim.
Mowa oczywiście o Pinopresurze, osławionej już niemal metodzie autorstwa dr. Radosława Składowskiego.

Gdzie sięgają korzenie ?

Pomimo iż „Pinopresura”, jest metodą innowacyjną sama w sobie powstała w inspiracji połączenia akupunktury, akupresury refleksoterapii oraz terapii manualnej w szerokim tego pojęcia znaczeniu.

Jak to działa ?

Jest metodą całkowicie nieinwazyjną wykorzystującą w swoim działaniu mechanizm odruchowy nakierowany na pobudzanie procesów samo regeneracyjnych. Wykorzystuje sterylne, specjalistyczne narzędzia za pomocą których bodźcuje się określone obszary na ciele pobudzając tym samym odpowiadające im ośrodki w mózgu. W wyniku reakcji odruchowej następuje zmniejszenie napięcia bodźcowanych obszarów jak również zapoczątkowanie globalnych mechanizmów regulacyjnych organizmu.

Czym była by jednak Pinopresura bez swoich narzędzi

Piny 😉 Synonim Bólu, śmiechu, łez, ulgi i wielu innych.

Kto choć raz miał do czynienia ten wie że kontakt z nimi nie zawsze idzie w parze z przyjemnością. Potrafimy im jednak sporo wybaczyć gdyż to jaką robotę potrafią wykonać rekompensuję wszelkie nieprzyjemności z ich strony.
Bodziec w punkty biologicznie czynne na skórze wywołuje procesy neurofizjologiczne w receptorach.
Te z kolei przekazują informacje dalej która finalnie za pośrednictwem układu nerwowego zapoczątkowuje procesy naprawcze.

Katy

Na pozór odstraszające w odczuciach z reguły przyjemniejsze od swoich kolegów.
Doskonale rozprawiają się z wszelakimi ograniczeniami narządu ruchu pochodzenia więzadłowego czy też mieśniowo-powięziowego.

To co charakterystyczne w „Pinopresurze“, to system diagnostyki bazujący często na typologizacji pacjentów.Mamy tu do czynienia z podziałem pacjentów według skali pięciu żywiołów:

• Ziemia
  • Woda
  • Ogień
  • Powietrze
  • Eter

Każdemu z żywiołów przypisuje się pewne indywidualne cechy takie jak budowa ciała, reakcja na ból czy zachowanie.
Uproszczenie to pozwala dobrać najskuteczniejsze leczenie dla danego typu pacjenta.

Zastosowanie Pinopresury

Mówiąc o możliwościach Pinopresury można by się rozwodzić bez końca a to dlatego iż metoda znajduje swoje zastosowanie w większości niemal schorzeń.
Szczególną skutecznością wykazuje w ortopedii i neurologii zwłaszcza w tej drugiej dając wyraźną poprawę w takich schorzeniach jak:

• stwardnienie rozsiane
  • parkinsonizm
  • polineuropatię
  • zaburzenia psychologiczne, nerwicowe
  • psychosomatyczne
  • itp

Warto wspomnieć również o jej skuteczność w poprawie funkcjonowania narządów wewnętrznych oraz regulacji układu hormonalnego.

Tym kończymy dzisiejszy temat Pinopresury a dla tych którzy czują niedosyt w temacie z gwoździami zachęcam po sięgnięcie do Klawiterapii dr. Ferdynanda Barbasiewicza.

Dzięki za uwagę i do zobaczenia w następnym temacie

Cześć 😉
Jarek Bures

Wpis stworzony na podstawie Klawiterapii- dr. F. Barbasiewicz oraz Skryptu Pinopresura wg. dr. Radosław Składowki.

Redukcja bólu w 10 sekund!? Akupunktura dr. Tana.

Na wstępnie wyobraźmy sobie sytuację w której trafiacie do fizjoterapeuty, przykładowo z bólem kolana. Po przeprowadzonym wywiadzie i badaniu z zaciekawieniem i pewną dozą podejrzliwości w oczach, patrzycie jak wbija on igły w okolice waszego łokcia.

Mija kilka sekund, po czym zostajecie poproszeni o ocenę bólu. I w tym właśnie momencie uświadamiacie sobie że ból zniknął ! bądź znacznie się zmniejszył.

W głowie zaczyna rodzic się pytania: Ale jak.. !?, dlaczego ?

Mając na uwadze Twoją dociekliwość postaram się w tym materiale przybliżyć w przystępny sposób to czym jest Akupunktura dr. Tana, w jakich dolegliwościach jest zalecana i w czym tak naprawdę leży jej niebywała skuteczność.

Mówiąc o metodzie akupunktury dystalnej nie sposób nie wspomnieć o Dr. Richardzie Teh-Fu Tan’ie jako osobie, która upowszechniła oraz znacznie uprościła metodę balansowania samej w sobie wywodzącej się z klasycznej akupunktury TCM.

Przejdźmy teraz do tego co ciekawsze czyli tego jak tak naprawdę działa metoda dr.Tana. Aby dogłębnie zrozumieć dlaczego aplikacja igieł w dane części ciała wpływa na inne często znacznie oddalone (dobrym przykładem będzie tutaj wcześniej wspomniane kolano oraz łokieć ), musielibyśmy cofnąć się do stanu gdzie jako istoty ludzkie byliśmy dopiero w pierwszych tygodniach rozwoju w łonie matki. Czytanie tego było by jednak zbyt nudne, wystarczy więc powiedzieć iż leczenie w metodzie równoważenia obejmuje wykorzystanie podobieństw anatomicznych w dystalnych (odległych) projekcjach ciała, które w danej sytuacji znalazły się w stanie patologii. Poprzez aplikacje igieł w danych punktach za pomocą przewodnictwa nerwowego dochodzi do wyzwolenia naturalnych substancji przeciwbólowych w naszym organizmie tzw. Opioidów, mechanizm ten powoduje redukcje bólu zwykle już po upływie około 10 sekund.

W następnej kolejności w regionie objętym stanem bólowym rozszerzeniu ulegają naczynia krwionośne co powoduje odżywienie struktur i pobudzenie procesów samo regeneracyjnych. Proces ten da się bardzo łatwo zaobserwować za pomocą kamer termowizyjnych, na których w ciągu kilku sekund od aplikacji igły obserwujemy wzrost temperatury oraz przekrwienia danej okolicy.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie termo.jpg

Skoro wiemy już jak działa akupunktura dystalna, czas by określić w jakich sytuacjach jest najbardziej skuteczna. I tutaj wymieniać można by bardzo długo, gdyż zarówno w stanach ostrych jak i przewlekłych metoda ta znajduje swoje niebywałe zastosowanie.

Najczęstsze z nich to bóle:

• głowy różnego pochodzenia
  •  odcinkowe kręgosłupa
  •  kończyn
  •  fantomowe
  •  polineuropatyczne
  •  po oparzeniowe

Szczególną jednak przydatność znajduje ona w stanach urazowych gdzie praca stricte z uszkodzoną strukturą okazuje się dla pacjenta niekomfortowa z powodu znacznego bólu.

Warto również wspomnieć o zaletach akupunktury Tana w bólu wywołanym problemami internistycznymi.

To już wszystko na dziś a do tematu na pewno jeszcze wrócimy .

Pozdrawiamy,
Zespół FIZJOJESZKA

Autor artykułu :  Jarosław Bures 🙂

Zródło: https://www.researchgate.net/publication/315760064_Straightforwardness_Universality_and_Effectiveness_of_the_Balance_Method_of_I_Ching_Acupuncture

Źródło rysunek:

Witajcie kochani :)

W czwartek odbyło się oficjalne otwarcie FIZJOJESZKA;) DZIĘKUJE wszystkim za wsparcie i tak wspaniały czas – relacja z wydarzenia już niedługo
A tymczasem szkole się na pierwszym zjeździe absolwentów Projektu Masaż. Tematy warsztów jak najbardziej dotyczące wielu często spotykanych problemów i dolegliwości.
Wszystko po to aby szybciej i efektywniej Wam pomagać !;)
Pozdrawiam z Katowic;)
Ania